Back To Halal News

Jun 26, 2023 3PM

Taipei – Destinasi Membeli-belah Paling "Trending" & Sempurna!

Hasil usaha Biro Pelancongan Taiwan di Malaysia, semakin ramai warga Malaysia yang menyedari akan imej Taiwan sebagai syurga bagi penggemar membeli-belah, dengan menawarkan pelbagai pilihan daripada pusat membeli-belah mewah hingga ke pasar jalanan. Berikut adalah beberapa tempat membeli-belah terbaik di Taiwan.

Pasar Malam Shilin Pasar Malam Shilin ialah pasar malam terbesar dan paling popular di Taipei. Ia adalah destinasi yang sesuai untuk mereka yang ingin membeli-belah pakaian bergaya, elektronik, aksesori dan cenderamata. Pasar ini juga terkenal dengan makanan jalanan dan makanan laut segar.

Wu Fen Pu ialah pasar borong yang menjual pelbagai pakaian, aksesori dan kasut pada harga yang berpatutan. Pasar ini popular di kalangan penduduk tempatan dan pelancong, terutamanya mereka yang mempunyai bajet.

Ximending ialah kawasan bergaya (seperti Bukit Bintang di Kuala Lumpur) di Taipei yang menempatkan pelbagai kedai, restoran dan kafe. Ia merupakan tempat membeli-belah kegemaran bagi pelancong berpendapatan sederhana yang ingin membeli pakaian, kasut dan aksesori yang bergaya.

East Metro Mall ialah sebuah pusat beli-belah moden yang terletak berhampiran Dewan Bandaraya Taipei. Ia adalah pusat kepada pelbagai jenama antarabangsa dan tempatan, termasuk H&M, Uniqlo dan Zara. Pusat membeli-belah ini juga mempunyai pawagam dan medan selera.

Pasar Guanghua ialah destinasi utama bagi mereka yang ingin membeli barangan elektronik dan gajet di Taipei. Pasar ini menjual pelbagai jenis produk, termasuk komputer, telefon pintar, kamera dan konsol permainan.

Eslite Xin Yi ialah kedai buku dan pusat kebudayaan popular yang terletak di tengah-tengah daerah beli-belah Taipei. Ia adalah destinasi yang sesuai untuk mereka yang ingin membeli buku, muzik dan filem.

Pusat Promosi Kraftangan Taipei ialah kedai sehenti untuk kraftangan dan cenderamata Taiwan. Pusat ini menjual pelbagai produk, termasuk tembikar, kraf kayu, dan barang kemas.

Bazar Beli-belah Bawah Tanah Kuil Longshan yang terletak di bawah Kuil Longshan sememangnya ikonik. Bazar ini menjual pelbagai cenderamata, termasuk lampu tradisional Cina, set teh dan penyepit.

Taipei 101 ialah destinasi membeli-belah mewah yang menawarkan pelbagai jenama mewah, termasuk Louis Vuitton, Gucci dan Chanel. Pusat membeli-belah ini terletak di dalam bangunan pencakar langit Taipei 101 yang ikonik dan menawarkan pemandangan bandar yang menakjubkan.

Core Pacific Living Mall ialah destinasi membeli-belah mewah yang menawarkan pelbagai jenama mewah, termasuk Burberry, Dior dan Prada. Pusat membeli-belah ini terletak di tengah-tengah daerah kewangan Taipei dan merupakan tempat membeli-belah kegemaran bagi pelancong dari Asia.

Secara ringkasnya, Taiwan menawarkan pelbagai pilihan membeli-belah untuk semua jenis pelancong, daripada pasar jalanan hingga ke pusat membeli-belah mewah. Bagi pelancong berpendapatan sederhana, Ximending dan Wu Fen Pu adalah destinasi yang ideal, manakala bagi pelancong dari Asia, Core Pacific Living Mall adalah tempat membeli-belah yang popular. Di mana sahaja anda memilih untuk membeli-belah di Taiwan, pastikan anda memanfaatkan dasar beli-belah bebas cukai untuk pelancong.

BERKENAAN KEMPEN SALAM TAIWAN 2023

Kempen Salam Taiwan 2023 adalah dianjurkan oleh Biro Pelancongan Taiwan di Malaysia bagi mempromosikan Taiwan sebagai Destinasi Sensasi Mesra Muslim buat rakyat Malaysia. Secara kasarnya, kelebihan Taiwan sebagai destinasi percutian pilihan, boleh dibahagikan kepada 4 KATEGORI:

MESRA MUSLIM - Taiwan adalah diiktiraf sebagai “Destinasi Inklusif Tahunan (bukan OIC) dalam majlis “Anugerah Pelancongan Halal 2022”

ROMANTIK– Keindahan alam semula jadi, digandingkan pula dengan kecanggihan metropolitan, Taiwan sememangnya bagai syurga buat mereka yang bercinta!

“TRENDING”- Sesuai dengan imejnya sebagai “Jantung Asia”, Taiwan menawarkan pelbagai tarikan terkini dan “trendy” pada harga yang menarik buat pelancong. Terdapat pelbagai destinasi membeli-belah - semuanya menjanjikan fesyen, gajet - malah mainan yang terkini!

“VIBRANT”- lokasi-lokasi yang memiliki bangunan dengan rekabentuk unik dengan persekitaran berwarna-warni, keunikan juadah yang ditanam di sekitar tempat penginapan, gaya hidup di ladang ternakan yang diselubungi kabus, pemandangan matahari terbit menakjubkan, gaya hidup metropolitan serba moden – pelbagai aktiviti menarik menanti semua!

Nak tengok diari pengembaraan Duta Pelancongan Mesra Muslim ke Taiwan - Ayda Jebat dan pasangannya - Nabil Mahir sepanjang di Taiwan? Saksikan video Salam Taiwan melalui Youtube rasmi Biro Pelancongan Taiwan.

Waktu Solat
Waktu Solat
mosque
mosque

27 Jul 2024

Waktu solat berikutnya,

Asr

pada

16:45

mosque
imsak

Imsak

05:50:00

fajr

Fajr

06:00:00

syuruk

Syuruk

07:11:00

dhuhr

Dhuhr

13:23:00

asr

Asr

16:45:00

maghrib

Maghrib

19:30:00

isha

Isha

20:43:00

mosque

Channel Partners

malaysiakinikiniTV

Strategic Partners

hiphip

Media Partner for

Hei 2023Malaysia Showcase